onsdag 4. april 2012

Å endre en livsstil

Alle har valgt å hoppe over en frokost eller to. Spist de fete burgerne fra Mc donalds, eller bestilt en pizza hjem. Lagt seg kl 5 om morgen, og står opp kl 2. Tar seg en fest midt i uka, og dropper gjerne en skoledag på skolen. Vi alle har vært gjennom det, men du er aldri forberedt på når livet ditt tar en endring. Hva er det man tenker først? Gurimalla, har jeg blitt så kjedelig? Tvert i mot. Hva skjer med meg, dette er ikke meg. Jo visst er det deg.

Det er noe som man kanskje ikke vil bli enda, og det er voksen.

Jeg finner på rampestreker enda, og jeg sitter gjerne oppe litt ekstra lenge og tar meg en ekstra time med søvn om det går, men hvis jeg skal se hvordan mine siste to uker har vært får jeg jammen sjokk! Legger seg 12, og står opp kl 8 eller før. Spiser regelmessig med mat.

Et eksempel, nå er klokken 12.07 og jeg har spist 5 brødskiver siden jeg stod opp kl 07.00.
I fryseren finner jeg ikke pizza, men i kjøleskapet finner jeg 2 og halv isbergsalat som jeg har kjøpt. Jeg finner grov pasta i skapet og finner sunn skinke i kjøleskapet. Masse melk, og ingen cola.

Det jeg er nysgjerrig på nå er hvor lenge dette kommer til å vare. Har det kommet noen endringer hos deg? Fortell gjerne om det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar